شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

اوباما دستور لغو تحریم‌های ایران را صادر کرد

اوباما دستور لغو تحریم‌های ایران را صادر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری اعلام کرد «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، دستور فراهم کردن مقدمات لغو تحریم‌های ایران را صادر کرد.

کاخ سفید امروز (یک‌شنبه) کابینه را برای فراهم کردن مقدمات اجرای کارآمد تعهدات آمریکا در برنامه جامع اقدام مشترک، مأمور کرد.

زمایش مشترک محرم به مدت دو روز در منطقه غرب کشور در حال برگزاری است.

زمایش مشترک محرم به مدت دو روز در منطقه غرب کشور در حال برگزاری است.

  به گزارش خبرنگار اعزامی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به غرب کشور، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در منطقه رزمایش از از یگان‌های شرکت کننده در رزمایش مشترک بازدید کرد.
امیر پوردستان در حاشیه این بازدید درجمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ظرفیت بالای در نیروی زمینی ارتش برای دفاع از کشور وجود دارد که هیچ تهدیدی کشور را تهدید نمی‌کند و پاسخ جمهوری اسلامی ایران به هر تهدید سخت، کوبنده و قاطع خواهد بود.  
همچنین امیر کیومرث در گفت‎وگو با خبرنگار ما درباره رزمایش گفت: دوستان منطقه‌ای آن چه اقتدار ایران تلقی می‌کنند را اقتدار دنیای اسلام بدانند و از آن نترسند. (  

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء‌ از سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای مستقر در منطقه عملیاتی خنداب بازدید کرد. (  

امیر سرتیپ علیرضا برخور جانشین فرمانده نهاجا از یگان‌های عملیاتی پایگاه سوم بازدید و با خلبانان گفت‌وگو کرد.  

سرهنگ خلبان محمد میرسمیعی فرمانده قرارگاه تاکتیکی نهاجا مستقر در رزمایش در حاشیه گسترش نیروها برای آمادگی در رزمایش مشترک محرم اظهار داشت: ما در این رزمایش از پایگاه‌های مختلف نهاجا مستقر در غرب و منطقه رزمایش از جمله پایگاه‌های همدان، دزفول و شهید فکوری استفاده خواهیم کرد.  
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در حاشیه مرحله گسترش نیروها در رزمایش مشترک محرم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رزمایش نیمی از کشور را به صورت مستقیم و کل کشور را به صورت غیرمستقیم دربر می‌گیرد.  
امیر سرتیپ کیومرث شرفی از فرماندهان رزمایش محرم در مرحله آماده‌سازی و گسترش نیروهای نزاجا اظهار داشت: سلاح‌های تک تیرانداز آزمایش خود را پس داده‌اند.وی با اشاره به نوع جدیدی از تجهیزات تحت عنوان جنگ نیابتی و تغییر راهبردهای نزاجا بر اساس تهدیدات و افزایش ظرفیت‌ها اظهار داشت: تیپ 128 واکنش سریع یک مأموریت اصلی در رزمایش محرم دارد و آن آمادگی نیروها برای مقابله با تروریست‌هاست.  

هواپیماهای RF4 نهاجا در عکسبرداری و شناسایی منطقه عمومی رزمایش محرم هم اکنون از پایگاه سوم شکاری شهید نوژه به پرواز درآمد.  

امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفیه فرمانده نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید فکوری تبریز بازدید کرد. در این بازدید حجت الاسلام و المسلمین احمد جلیلی‌ صفت رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا فرمانده نیروی هوایی ارتش را همراهی کرد.  

امیر سرتیپ دوم ستاد علیرضا الهامی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با اشاره به برگزاری مرحله شناسایی اطلاعات فنی نبرد و در اختیار قرار دادن دیتاهای آنها به سایت‌های پدآفندی گفت: بعد از اینکه برآورد اطلاعاتی نسبت به گسترش سامانه‌های متناسب با رزمایش صورت گرفت، تجهیزات راداری، موشکی و توپ خانه‌ای گسترش یافتند.

پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد مطهر رضوی افراشته شد + عکس

پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد مطهر رضوی افراشته شد + عکس

ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین (ع )را تسلیت عرض می نمایم.

فرار ابوبکر البغدادی به نزدیکی مرز سوریه

پایگاه سومریه نیوز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «ابو بکر البغدادی» سرکرده و خلیفه خودخوانده گروه تروریستی داعش به همراهی شماری ازسرکردگان طراز اول این گروه تروریستی مقر اصلی خود را به منطقه ای میان عراق و سوریه منتقل کرده است.
این منبع همچنین اعلام کرد که البغدادی در یک مکان مشخص مستقر نیست و به منظور دور ماندن از هدف قرار گرفتن محل اختفای خود، مخفی گاه های متعددی دارد.

الظواهری: خلافت ابوبکر بغدادی جرم و جنایت شرعی است

رهبر القاعده مجددا سرکرده گروه تروریستی داعش را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت که خلافت ابو بکر بغدادی جرم است.
 ایمن الظواهری، رهبر القاعده در فایلی ویدیویی می‌گوید: انتخاب خلیفه تنها باید با رضایت همه مسلمانان صورت بگیرد. در اختیار گرفتن امارت با قدرت شمشیر و به زور یک جرم و جنایت شرعی است.
 
وی افزود: ما ملزم به این نیستیم که با کسی بیعت کنیم، ما و همچنین ابو بکر بغدادی، رهبر داعش به گردنمان بود که با ملا عمر بیعت کنیم، اما بغدادی این بیعت را نقض کرد و منکر آن شد اما ما بیعت را نقض نمی‌کنیم.
 
ظواهری در سخنانش خلافت بغدادی را خلافت انفجار و بمبگذاری خواند و با بیان این که داعش "جریان جهاد" را از هم پاشید، گفت: داعش فتنه بزرگی را ایجاد کرد.

ساپورت از کجا آمد؟؟؟?

آیا می دانستید که در دهه 1980 میلادی در کنکره آمریکا طرحی مطرح شد مبنی بر اینکه زنانی که در کلوپها و بارها و مراکز فساد مشغول به خود فروشی هستند ، باید یک وجه تمایزی با بقیه زنان اجتماع داشته باشند که در این زمان بفکر طراحی لباسی جذاب ودر عین حال منحرف کننده افتادند که این دسته از زنان را از جامعه متمایز کنند. 
" ساپورت " محصول این تفکر غربی بود که امروزه برای کشورهای جهان سوم تبدیل به فرهنگ و مد شده است. کاش استفاده کنندگان این لباس سخیف می دانستند که در چه دامی افتادند و چطور مورد تمسخر سران کشورهای غربی قرار گرفتند... 
امام حسین فرمودند:
لباس تنگ نپوشید که لباس یهودیان است

لطفا منتشر کنید شاید واقعا عده ای ندانند که چه می کنند.

ﻓﺮﺍﺭ 3000 ﺩﺍﻋﺸﯽ ﺍﺯ ﺳﻮﺭﯾﻪ / ﺣﻀﻮﺭ ﻣﻮﺛﺮ ﺭﻭﺳﯿﻪ ﻭ ﺍﯾﺮﺍﻥ

بیش ﺍﺯ 3000 ﻫﺰﺍﺭ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖ ﺍﺯ ﮔﺮﻭﻩﻫﺎﯼ ﺩﺍﻋﺶ ، ﺟﺒﻬﻪ ﺍﻟﻨﺼﺮﻩ ﻭ ﺟﯿﺶ ﺍﻟﯿﺮﻣﻮﮎ ﺩﺭ ﭘﯽ ﭘﯿﺸﺮﻭﯼ ﺳﻬﻤﮕﯿﻦ ﺍﺭﺗﺶ ﺳﻮﺭﯾﻪ ، ﺍﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ ﺭﺍ ﺗﺮﮎ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺭﺩﻥ ﮔﺮﯾﺨﺘﻨﺪ ..
ﺍﺭﺗﺶ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﯾﮑﺸﻨﺒﻪ ‏( ﺩﯾﺮﻭﺯ ‏) ﺑﺎ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺟﻨﮕﻨﺪﻩﻫﺎﯼ ﺭﻭﺱ ﺑﻪ ﻣﻮﺍﺿﻊ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖﻫﺎ ﺩﺭ ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺷﻬﺮ ﺩﻣﺸﻖ ، ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺩﯾﺮﺍﻟﺰﻭﺭ ، ﺣﻤﺺ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺨﺶﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺷﻬﺮ ﺑﺎﺳﺘﺎﻧﯽ ﺗﺪﻣﺮ ‏( ﭘﺎﻟﻤﯿﺮﺍ ‏) ﺣﻤﻠﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻋﻘﺐ ﺭﺍﻧﺪﻧﺪ .
ﺩﺭ ﺣﻤﻼﺕ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺩﯾﺮﺍﻟﺰﻭﺭ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ 160 ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖ ﺑﻪ ﻫﻼﮐﺖ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﭘﯿﺸﺮﻭﯼﻫﺎ ﺩﺭ ﺣﻤﺺ ﻭ ﭘﺎﻟﻤﯿﺮﺍ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻓﺮﺍﺭ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺩﺍﻋﺸﯽﻫﺎ ﺑﻪ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺮﺯﯼ ﺍﺭﺩﻥ ، ﺣﺪﺍﻗﻞ 17 ﺷﺒﻪﻧﻈﺎﻣﯽ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ .
ﺻﺒﺢ ﺍﻣﺮﻭﺯ ‏( سهﺷﻨﺒﻪ ‏) ﻧﯿﺰ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﺑﺎ ﺭﯾﺨﺘﻦ ﺑﺮﮔﻪﻫﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﺟﻨﻮﺏ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺣﻤﺎﻩ ، ﺿﻤﻦ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﺍﻥ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﻮﺝ ﺷﺪﯾﺪ ﺣﻤﻼﺕ ، ﺍﺯ ﺗﺮﻭﺭﯾﺴﺖﻫﺎ ﺩﻋﻮﺕ ﺷﺪ ﺗﺎ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﮐﻨﻨﺪ...

هولوکاست خونین مخالف آمریکا در کره جنوبی

شصت و چهار سال پیش یکی از بزرگ‌ترین نسل‌کشی‌ها، کشتار زندانیان مخالف آمریکا در کره جنوبی بود. دولت دست نشانده آمریکا هر کسی که بر ضد امریکا سخنی می گفت یا انتقادی می نمود را دستگیر و به زندان می انداخت.آن‌ها ۱۰۰ هزار زندانی مخالف سیاستهای آمریکا بودند که توسط دولت دست‌نشانده ایالات‌متحده در کره جنوبی تیرباران و در گورهای دسته جمعی به خاک سپرده شدند. آمار این ۱۰۰ هزار نفر درحالی از سوی کمیسیون حقیقت و آشتی کره مورد تأیید قرارگرفت که سایر منابع تعداد قربانیان را ۲۰۰ هزار نفر اعلام می‌کنند.آسمان هنوز تاریک است، ۲۷ ژوئن ۱۹۵۰، بسیاری از قربانیان شهروندان عادی بودند که از سوی نیروهای امنیتی آمریکایی کره ای، متهم به ارتباط با کمونیست‌ها و عضویت در حزب کارگران کره و لیگ بودو شده بودند. آن‌ها را پیش از مرگ به روی زمین می‌خواباندند و سپس به آن‌ها شلیک می‌کردند.ایسونگمن رئیس‌جمهور دست نشانده آمریکایی کره جنوبی دستور مستقیم این کشتار را بدون هیچ‌گونه محاکمه‌ای صادر کرده بود، او پس سال‌ها اقامت در امریکا و به دنبال بمباران اتمی ژاپن، توسط آمریکا به این کشور منتقل و مدتی بعد قدرت را در کره جنوبی به دست گرفت.حکومت کره جنوبی به مدت چهار دهه این کشتار را پنهان و نزدیکان قربانیان را برای جلوگیری از افشاگری سرکوب می‌نمود. در سال ۱۹۹۰ سرانجام کره جنوبی این کشتار را پذیرفت و اجازه کاوش گورهای دسته‌جمعی را صادر کرد، غم انگیزتر این است که در دسامبر ۲۰۰۸ در میان کاوش‌های جدید بخشی از گورهای دسته‌جمعی، اجساد چند کودک را پیدا کردند.در حین کشتار سربازان ارتش آمریکا حضور داشتند و تصاویر موجود با دوربین سرگرد ابوت، نیروی تحت خدمت ارتش امریکا ثبت شده‌اند. آمریکا و دولتهای دست نشانده کره جنوبی هرگز عذرخواهی نکردند. 

چهار عاملی که سقوط آل سعود را سرعت می بخشد


در طی یک سال گذشته عربستان سال بسیار پر تلاطمی را پشت سر گذاشت. پس از فوت ملک عبدالله، حوادث و بحران های سعودی ها نیز سرعت بیشتری گرفت. این بحران ها که عربستان به دنبال بهره برداری از آن ها بود خود به عامل و ابزاری علیه موجودیت سعودی ها تبدیل شده است. چرا که این خاندان با بی تدبیری و بدون آینده نگری سیاست خارجی و داخلی خود را بنا نهاده است و به همین جهت نتیجه کار مطابق پیش بینی ها محقق نخواهد شد. در این میان چهار مشکل و بحران بیش از دیگر مشکلات برای عربستان هزینه بر خواهد بود:

⭕️ کاهش قیمت نفت
عربستان برای مقابله با قدرت روز افزون ایران در منطقه به صورت عمدی اقدام به کاهش قیمت نفت کرد. چرا که تصمیم گیران سعودی با رصد تحریم ها علیه ایران به این نتیجه رسیده بودند که در صورت قطع درآمدهای نفتی و کاهش بی سابقه آن، ایران از بسیاری از حوزه های نفوذ و خواسته های خود در منطقه نیز دست خواهد کشید. اما بر خلاف پیش بینی ها این اقدام نه تنها تاثیری بر رفتار ایران در یک سال گذشته نداشته است بلکه سیر حوادث کاملا در راستای منافع ایران در منطقه پیش می رود. از سوی دیگر عربستان با کسری بودجه بسیار بالایی روبرو شده است که روزنامه فایننشال تایمزآن را ٧٣ میلیارد دلار می داند .

⭕️ حمایت از داعش
حمایت عربستان از تروریست های داعش نیز اشتباه دیگری بود که سعودی ها در عرصه خارجی مرتکب شدند. سقوط نظام سوریه به تنها هدف عربستان در چند سال گذشته تبدیل شده بود. آن ها برای رسیدن به این مهم از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند و هزاران تروریست داعشی را مجهز و روانه سوریه کردند. حاصل و نتیجه این کار کشته شدن ده ها هزار از مردم سوریه بود و بشار اسد در این کشور نه تنها سقوط نکرد بلکه پس از گذشت چهارسال از بحران سوریه، کشورهای غربی سرانجام در برابر بشار اسد کوتاه آمده و دیگر خواستار سقوط وی نیستند. در این میان عربستان وجهه خود را بار دیگر به عنوان حامی تروریسم نشان داد و به هیچ هدفی در این مورد دست نیافت. اکنون به نظر می رسد تروریست ها داعش به سمت ریاض تغییر مسیر دهند و این کشور را وارد بحرانی هویتی کنند. انفجارهای اخیر در این کشور که داعش مسئولیت آن ها را به عهده گرفت شاهدی بر این مدعاست.

⭕️ جنگ یمن
سعودی ها که در هدف خود یعنی براندازی و سقوط نظام سوریه ناامید شده بودند این بار به دنبال به قدرت رسیدن ملک سلمان، همسایه جنوبی خود یعنی یمن را مورد حمله قرار دادند. پیش بینی آن ها این بود که در مدت کوتاهی خواهند توانست یمن را اشغال کنند و مزدوران خود را در این کشور به قدرت برسانند. اما با گذشت بیش از ٦ ماه از این جنگ نه تنها سعودی ها به اهداف خود در یمن نرسیده اند بلکه استان های جنوبی عربستان نیز مورد حمله انقلابیون یمنی قرار گرفته است. گزارش های غیر رسمی نشان می دهد در جنگ یمن بیش از ٦٠ میلیارد دلار زیان به عربستان وارد شده است. از سوی دیگر مردم یمن با تجاوز عربستان به کشورشان به دنبال تلاش برای آزادی استان های نجران، جیزان و عسیر هستند که عربستان آن ها را تصرف و اشغال کرده است. جنگ یمن نیز که سعودی ها به دنبال آن بودند تا آن را بعد از ناکامی در جنگ سوریه به عنوان برگ برنده ای معرفی کنند اکنون به باتلاقی برای سعودی ها تبدیل شده است.

⭕️ فاجعه منا
اما شاید بتوان بزرگترین بحران کنونی عربستان را بی کفایتی و بی تدبیری سعودی ها دانست. این کشور که صاحب بزرگترین ذخایر نفت در دنیا است تاکنون نتوانسته سیستم مدیریتی کارآمدی را تشکیل دهد. در جریان عید قربان و مراسم رمی جمرات در منا بیش از ٤ هزار نفر از حجاج کشته شدند. فارغ از دلیل این حادثه، ناکارامدی و بی کفایتی سعودی ها بار دیگر ثابت شد. این امر می تواند مشروعیت داخلی آل سعود را بیش از پیش ضعیف تر کند. چرا که رژیمی که کارامدی داخلی نداشته باشد نمی تواند در سیاست خارجی نیز موفق عمل کند و اکنون فاجعه منا بزرگترین نماد ناکارامدی ال سعود است .
برآیند چهار بحران فوق می تواند عربستان را در دو عرصه داخلی و خارجی دچار تنگناهای شدیدی کند و در صورتی که این کشور مسیر درست تعامل با کشورها را در پیش نگیرد این چهار بحران توانایی وارد کردن ضربات اساسی بر موجودیت و بقای سعودی ها را دارد.

بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های جهان؛ مذاکره با آمریکا ممنوع

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی دریایی سپاه پیرامون ممنوعیت مذاکره با آمریکا بازتاب وسیعی در رسانه های جهان داشت.

به گزارش افق تازه، شبکه المیادین گزارش داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تاکید کردند که مذاکره با آمریکا ممنوع است بخاطر مضرات بی شماری که دارد و منفعتی که اصلا ندارد.
پایگاه خبری ایندیپندنت نوشت: آیت الله خامنه ای عنوان کردند که مذاکرات با آمریکا ممنوع است.
خبرگزاری رویترز نوشت: رهبر معظم ایران اسلامی هر گونه مذاکرات با طرف آمریکایی را پس از توافق هسته ای بدلیل مضرات آن ممنوع اعلام کردند.

پایگاه خبری بریکینگ نیوز گزارش داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مذاکرات با آمریکا بدلیل 
اثرات زیانباربی پایان آن ممنوع است.
خبرگزاری دیلی استار با بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند که آمریکا قصد دارد از طریق مذاکرات در امور داخلی ایران نفوذ کند.
شبکه خبری یورونیوز گفت: آیت الله خامنه ای در سخنرانی امروز چهارشنبه فرمودند مذاکره با آمریکا به معنای نفوذ این کشور در مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است.
پایگاه اطلاع رسانی جروزلیم پست وابسته به رژیم صهیونیستی نوشت: رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند که مذاکرات با آمریکا بدلیل اثرات زیانبار بی پایان آن ممنوع است.
شبکه خبری العالم گفت: آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تاکید کردند که مذاکره با آمریکا ممنوع است بخاطر مضرات بی شماری که دارد و منفعتی که اصلا ندارد.

منبع : ofoghetaze.com

بی کفایتی خائنین حرمین شریفین

حج تمتع امسال از غم انگیزترین حج های تاریخ شد، اخبارهای کوتاه و تلخ، از سقوط جرثقیل در پشت مقام ابراهیم علیه السلام که بیشترین تراکم جمعیت را دارد، تا سقوط پنکه های سقفی بر روی حجاج، از آتش سوزی هتل تا ریزش کوه بر روی هتل، اما تلخ ترین حادثه کشته شدن بیش از 2000 نفر بود، حادثه ای که حقیقتا نمیتوان اسم حادثه روی آن گذاشت بلکه نام فاجعه برازنده تر آن می باشد.

قتل عام بیش از 5000نفر و زخمی شدن بسیاری از ضیوف الرحمان توسط رژیم سفاک آل سعود، کام بسیاری از مسلمانان را تلخ و خانواده های زیادی را در اقصی نقاط جهان داغدار کرد. همان خانواده هایی که برای بازگشت حاجی شان لحظه شماری میکردند و در پی تدارک مراسم استقبال و نصب پلاکاردهای خوش آمد گویی بودند، اکنون باید در پی مراسم تشییع و تدفین و مجلس ختم آنها باشند. بسیاری هنوز نمی دانند که مسافرشان زنده است یا مرده؟ اصلا کجاست؟ در بیمارستان تحت درمان است یا در سردخانه های مملو از جنازه؟ شنیده ها حاکی است که شاید عده ای در زندانهای سیاسی باشند و این بلاتکلیفی غم و اندوه به مراتب بزرگتری است.

رضا بداغی

مفتی ها و سران ملعون سعودی در توجیه این بی کفایتی، مشیت الهی را عامل این اتفاقات دانسته و گاها نهایت رذلی و پستی را به خرج داده و ایرانیان و آفریقایی ها را مقصر دانسته اند. در حالیکه خودشان بهتر از هرکسی میدانند این فاجعه بنابر بی کفایتی و بی تدبیری و سهل انگاری بوده است و شواهد موثقی نیز دالّ بر عمدی بودن این فجایع بوده است.

خادمی حرمین شریفین لباس گشادی بر تن این رژیم خونریز و متظاهر به اسلام است چرا که هواپیماها و جنگنده های سعودی از یک طرف هر روز و هرشب بر سر مردم مظلوم و بی دفاع یمن حمله می کنند و از طرفی حمایت همه جانبه مادی و غیرمادی و تسلیحاتی از تروریست هایی نظیر داعش و النصرة و برادرخواندگی با شیاطین بزرگی چون آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی همه و همه گواه بر این است که آل سعود کجا و خادمی حرمین شریفین کجا؟

5 مسیر رفت و آمد جمعیت 2 میلیونی حجاج به جمرات، به 1 مسیر کاهش پیدا می کند،،آن هم بخاطر عبور شاهزاده ی جوان سعودی. در آن گرمای طاقت فرسای بیابان منا و جمعیت انبوه، پیچ و مهره های جرثقیل محکم بسته نشده اند، چادرهای حجاج مصری بنابر دلایل مبهمی آتش میگیرد، آیا این همه اتفاق ناگوار نشان از بی کفایتی آل سعود در مدیریت حج نیست؟ ای نوادگان حرام ابوسفیان و معاویه آیا با بهترین امکانات و تجهیزات فراوانی که به قول خودتان از مدرن ترین و مجهزترین امکانات ساخته ی غرب است، مدیریت 2 میلیون زائر بیت الله الحرام کار مشکلی است؟ البته حق دارید که نتوانید،چون هم لیاقت و عرضه ی این کار را ندارید و بعلاوه تمام تمرکز خود را روی جنگنده های هوایی و نیروهای خود در یمن گذاشته اید و با آن مغز تهی از عقلتان دنبال روش های مختلف کشتار زنان و کودکان بی دفاع هستید. شما که در مدیریت یک ماهه ی حج 94 عدم توانایی و بی کفایتی خود را بر عالم اثبات کردید چگونه میخواهید به انرژی هسته ای دست پیدا کنید؟ شما که در ساختن و خودکفایی دشداشه هایتان هنوز پایتان می لنگد و آن ها را هم وارد می کنید چه به کار هسته ای؟

هر ساله در ایام اربعین حسینی بیش از 20 میلیون زائر با کمترین امکانات رفاهی و سختی های بسیار در چند کیلومتری داعش و تهدیدهای مختلف آنها، به زیارت قبر مطهر سیدالشهدا میروند بدون اینکه از بینی کسی خون بیاید یا کسی حالش بد شود

متاسفانه برخی از سران دولتی داخلی نیز بجای اتخاذ مواضع جدی و انقلابی، به چند تسلیت ساده ی ظاهری بسنده کرده تا جایی که شنیده شده دولت عربستان مقصر حادثه ی منا نبوده!! وقتی عربستان به وزیر ارشاد و هیئت پیگیر ماجرا بعد از چند روز ویزا نمی دهد برخی از شخصیت های دولتی ما هنوز با دیپلماسی لبخند به دنبال بهبود روابط هستند. تا کی خفت و ذلت ؟؟ رئیس جمهور محترم شما که تمام توان خود را در جهت رفع مشکلات تحریمی مردم کشورتان گذاشته اید و هر کاری می کنید تا تحریم ها به کلی برداشته شود و تمام مشکلات کشور از جمله نبود آب خوردن و ریزگردهای استان غربی را به تحریم ربط میدهید، چرا در فاجعه ی منا عکس العمل قاطعی از خود نشان ندادید؟ مگر نه اینکه بیش از 220 تن از عزیزان ما در این حادثه از بین رفتند و عده ای زیادی مجروح و زخمی و 260 نفر نیز مجهول الحال هستند؟ اگر بر علیه رِژیم آل سعود اقدام قاطعی نمی کنید حداقل از دیپلماسی لبخندتان در این روزهایی که در نیویورک هستید بخاطر دل بازماندگان کم کنید. وزیر امور خارجه عربستان دعوت شما را در نیویورک با بدترین برخوردها رد میکند و شما به حاکمیت رسیدن شیخ سلمان را پس از به هلاکت رسیدن عبدالله به آنها تبریک می گویید.

رژیم عربستان سعودی موظف است ضمن پذیرش کوتاهی و بی کفایتی و بی تدبیری خود در اتفاقات اخیر در جهت جبران کلیه حقوق مادی و معنوی کشته شدگان و بازماندگان برآید، از پرده بازی های ظاهری که مقصر این فجایع را ایرانیان و آفریقایی ها و مسئول متروی مکه می دانند عذرخواهی کرده و از جامعه بین الملل و سازمان ملل متحد هم می خواهیم پیگیر جدی این ماجرا باشد و متخلفین را محاکمه کند.

به امید روزی که بدون لوث وجود حتی یک سعودی، به زیارت حریم امن الهی و مدینه النبی رویم و آستین ها را برای ساخت حرم ائمه ی مظلوم بقیع بالا زنیم.