شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

جاسوسی اسکایپ از کاربران برای پلیس آمریکا

 


 بر اساس اطلاعات جدید به دست آمده، شرکت اسکایپ در حال همکاری نزدیک‌تر با پلیس آمریکا به منظور کمک به آن‌ها در جاسوسی از کاربران این شرکت است.

به نقل از دیلی‌میل، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی جدید اعلام کرد که اطلاعات کاربران در "اسکایپ" از جمله چت‌های آن لاین در اختیار پلیس آمریکا قرار می گیرد.
 
اعمال تغییرات که از اواخر سال جاری انجام شد، به پلیس اجازه داد تا چت‌های آن‌لاین کاربران را رهگیری و به آدرس‌ها و شماره کارت‌های اعتباری کاربران دسترسی پیدا کند. روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که مقامات آمریکا مدتهاست که به دنبال دسترسی به مکالمات آن لاین کاربران بوده است.
 
این روزنامه گزارش داد .............


که مقامات آمریکا پیشتر نسبت به این موضوع شکایت داشته‌اند که خدمات اسکایپ باعث می‌شود، رهگیری قاچاقچیان مواد مخدر، تروریستها و خلافکاران سخت‌تر شود و پلیس که به طور سنتی مکالمات این افراد را رهگیری می کرد این را شنیده بود که افراد گفته اند "بیاید از اسکایپ استفاده کنیم" چون امن‌تر است.
 
اسکایپ که در سراسر جهان 600 میلیون کاربر دارد، در بیانیه ای اعلام کرد: اسکایپ با آژانس‌های اعمال قانون آن چنان که قانونی و از لحاظ فنی عملی باشد، همکاری می کند.
 
برخی این موضوع را مطرح کرده‌اند که اگر کاربران اسکایپ را به عنوان فضایی امن نبینند، اسکایپ در دنیای ارتباطات بر پایه اینترنت برتری رقابتی‌اش را در مقابل رقبا از دست می دهد.  یک کارشناس به روزنامه واشنگتن پست گفت: اسکایپ سابقا سایتی بسیار ویژه بود چون واقعا امن بود، اما اکنون اسکایپ همچون سوپرمنی بدون قدرت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد