شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

حاشیه‌های وب

"حاشیه‌های وب " با خبرهای جذاب و خواندنی از سرتاسر دنیای فناوری تقدیم حضورتان می‌شود. بفرمایید؛ گوارای وجود!

طراحی نرم افزارمترجم دو زبانه دیلماج
مترجم دو زبانه دیلماج که مستخرج از پروژه "طراحی و پیاده‌سازی الگوریتم‌های ترجمه ماشینی" است طراحی و ارائه شده است.
اصلی‌ترین ویژگی این مترجم کیفیت بالای آن نسبت به سایر مترجم‌های خودکار فعال در زبان فارسی است.

عرضه تبلتهایی با یک صفحه کلید کشویی
یک شرکت بزرگ تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی اعلام کرد که وارد عرصه تبلتهایی می‌شود که از ویندوز 8 برخوردار است؛ تبلتهایی که دارای صفحه کلید کشویی هستند و هم تبلت و هم نوت‌بوک در نظر گرفته می‌شوند.

تلفن همراه خود را با باکتری شارژ کنید
در این روش جدید از یک نوع ویروس کامپیوتری که از باکتری‌ها تغذیه می‌کند برای شارژ گوشی استفاده می‌شود.
این ویروس که نقش ژنراتور را بر عهده دارد پس از تغذیه به وسیله باکتری‌ها، ضربه انگشت روی دکمه‌های گوشی را به شارژ الکتریکی تبدیل می‌کند.


بارگذاری بیش از 200 کتاب با محوریت شخصیت امام صادق در فضای مجازی 
بیش از دویست کتاب با محوریت شخصیت امام جعفر صادق‌علیه‌السلام در آستانه سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع در پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز تحقیقات رایانه‌ای قائمیه اصفهان بارگذاری شده است.
این کتاب‌ها در فرمت‌های pdf – java –android - txt - epub برای استفاده در رایانه، انواع گوشی‌های تلفن همراه و انواع تبلت‌ها به صورت رایگان منتشر شده است.

ساخت دستگاهی که عملکرد ماوس و صفحه کلید را با هم انجام می‌دهد
محققان کشورمان موفق به تولید دستگاهی با عنوان "ماوس کفشی" شدند.
ماوس کفشی، سخت‌افزار رایانه‌ای است که عملکرد موس و صفحه کلید را با پا در محیط‌های رایانه‌ای پیاده‌سازی می‌کند. این دستگاه بعد از اتصال به کیس رایانه، روی پد مخصوص قرار می‌گیرد و شخص با استفاده از انگشتان پا می‌تواند با رایانه کار کند.

ابداع کننده اصلی اینترنت؟!
می‌گویند مورچه‌های قرمز خرمن‌چین از همان پروتکل کنترل انتقال (TCP) در انتقال غذا بهره‌مندند که کاربران اینترنت برای مدیریت  انتقال داده استفاده می‌کنند. محققان این ارتباط مورچه ای را "Anternet" خوانده اند.
 محققان چندین دهه است که می دانند مورچه ها از الگوریتم استفاده می کنند. از این الگوریتم ها در علوم رایانه به عنوان مدلی برای بهینه‌سازی عملیات استفاده می‌شود.

حذف دکمه و قاب از گوشی‌ها
کارشناسان می‌گویند نسل جدید گوشی‌های هوشمند که در ماه‌های آینده عرضه می‌شوند، تنها دارای نمایشگر لمسی باریک هستند. 
در این گوشی‌ها از قاب و پوششی که دورتادور نمایشگر را می‌پوشاند هم خبری نیست و در واقع می‌توان چنین گوشی‌هایی را نمایشگرهای قابل حمل لقب داد که تصور سنتی از تلفن‌های همراه را تغییر می‌دهند.


شارژ گوشی زائران کربلا
یک مخترع عراقی با الهام گرفتن از هزاران زائری که به شهر مقدس کربلا می‌روند، به فکر افتاد تا از آن برای تولید انرژی استفاده کند.
او دستگاهی ساخت که در کف کفش جا می‌گیرد و می‌توان از آن برای شارژ کردن تلفن همراه استفاده کرد. کفشی که تلفن همراه را شارژ می‌کند، با راه رفتن شخص تولید انرژی می‌کند.

تولید نرم‌افزار موبایلی که سرعت و جهت اجسام متحرک را مشخص می کند
محققان، نرم‌افزار تلفن همراهی را تولید کردند که با تصویربرداری از اجسام در حال حرکت، مکان، سرعت و جهت حرکت اجسام متحرک را با دقت بالایی مشخص می‌کند.
این نرم افزار طول و عرض جغرافیایی هدف و نسبت اندازه واقعی به تصویر آن را با استفاده از مکان‌یاب (جی.پی.اس) و قطب‌نمای تلفن همراه به‌دست می‌آورد.

ضربه انگشت، جایگزین کلمه عبور در صفحات لمسی!
محققان نمونه اولیه‌ای از دستگاهی به شکل انگشتر طراحی کرده‌اند که داده‌های هویتی افراد را از طریق پوست دریافت و به‌صورت ولتاژ بسیار ضعیف به صفحات لمسی تبلت یا تلفن همراه هوشمند منتقل می‌کند.
این فناوری شامل حلقه‌ای است که به دور انگشت متصل می شود؛ یک کارت حافظه اطلاعات حاوی کدهای اختصاصی افراد را در خود ذخیره کرده و یک ژنراتور کوچک کدها را به صفحات لمسی منتقل می‌کند.



محقق ایرانی دستگاه لکنت‌شکن الکترونیکی طراحی کرد
این دستگاه که با روش تأخیر صدای شنیداری قابل تعبیه در تلفن همراه است، پیشرفته‌ترین سیستم دیجیتال درمان لکنت در دنیاست.
اتصال این دستگاه به انواع خروجی‌ها، تلفن ثابت، هندزفری، هدست و نیز استفاده از آن حین چت کردن امکان‌پذیر است.
در این دستگاه یک "میکروکنترلر" پر سرعت جهت آنالیز صدا و ایجاد صدای متناوب، و یک "اینتر فیس" موبایل مانند، جهت سهولت استفاده در هر شرایط و در هر مکان به کار رفته است.

ارائه نسخه جدید نرم‌افزار خطایاب
این بسته نرم‌افزاری که با عنوان "وارسی گر فارسی(وفا)" عرضه شده است، شامل خطایاب املایی، دستوری و معنایی است که مشکلات نوشتاری متن را تشخیص و پیشنهادهای تصحیح را ارائه می‌دهد.

ساخت هواپیمایی که با قدرت فکر حرکت می‌کند
در این فناوری جدید دستورهای مغزی از طریق بلوتوث به یک رایانه رسیده و پس از تقویت شدن به وسیله لپ‌تاپ با استفاده از WiFi به هواپیما می‌رسد.
این محققان یک ویدئو منتشر کردند که در آن یک مرد که روی صندلی چرخدار نشسته است، به هواپیمای کوچک کنترل از راه دور می‌گوید که چه مسیری را انتخاب کند.


مسابقه آن‌لاین "صد سؤال از وهابیت" برگزار می‌شود 
مؤسسه فرهنگی تبیان دوره‌هایی را به صورت مجازی برگزار می‌کند که طی دوره، مقالاتی ارائه شده و سوالاتی از وهابیت پرسیده می‌شود و در پایان هر دوره مسابقه‌ای برگزار می‌شود.
مقالات وهابیت‌شناسی در قالب ویژه‌نامه‌ای از روز شنبه 25 شهریورماه در پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان قرار داده می‌شود و زمان مسابقه روز دوشنبه یکم آبان‌ماه، رأس ساعت 11 خواهد بود. سؤالات هر یک از کاربران متفاوت است و هر کدام از پرسش‌ها به صورت رندوم در اختیار کاربران قرار گرفته می‌شود.

نرم‌افزار حریم یاس منتشر شد 
این نرم‌افزار شامل بخش‌هایی همچون آموزش نماز، بانوی نمونه، حجاب، احادیث، معرفی کتاب، رساله مراجع، ادعیه، آلبوم صوتی، تصاویر و قرآن است.

تلفن های مبتنی بر "آی‌پی" در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد
پروژه طراحی و ساخت نمونه مهندسی پایانه تلفنی مبتنی بر آی‌پی با هدف بومی‌سازی ساخت تلفن صوتی و تصویری در لایه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مستقل در حال انجام است و در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود.
تلفن های مبتنی بر"آی‌پی" از همان روش ارتباطی شبکه‌های اینترنت استفاده می‌کنند.
 این تلفن‌ها بدون استفاده از رایانه امکان انتقال داده‌ها را از طریق شبکه‌های یکپارچه خواهند داشت.

فناوری در دنیای مردگان
به‌تازگی قبرستانی در دانمارک به جای استفاده از سنگ قبرهای سنتی، از سنگ‌های کوچکی حاوی کد QR استفاده می‌کند که با استفاده از پوینده‌های موجود در تلفن همراه هوشمند، کدها رمزگشایی می‌شوند.
پس از رمزگشایی از کد، مراجعه‌کننده با متصل شدن به یک وب‌سایت می‌تواند تصویری از فرد متوفی به همراه خلاصه‌ای از زندگی وی را بر روی تلفن همراه خود دریافت کند.



نخسین مدل شبیه‌سازی رایانه‌ای تأثیر داروهای ایدز ساخته شد
کارشناسان ایدز در دانشگاه‌های جان هاپکینز و هاروارد با مشارکت یک محقق ایرانی با بررسی اطلاعات هزاران آزمایش از فعالیتهای ضد ویروسی از بیش از 20 داروی ضد ایدز نخستین شبیه‌سازی رایانه‌ای را برای تفسیر تأثیر داروها ساخته‌اند.
این مدل ریاضیاتی پیش‌بینی می‌کند که یک بیمار تا چه حد یک رژیم خاص را بر اساس تجویز صورت‌گرفته دنبال می‌کند. همچنین فاکتورهای این مدل در توانایی هر دارو در منع تکرار ویروسی و احتمال چنین وضعیتهایی، مقاومت به دارو را نیز شبیه‌سازی می‌کنند.

این نرم‌افزار پوست شما را جوان نگه می‌دارد
نرم‌افزار Drinking Water نوشیدن آب را به شما یادآوری کرده و ساعت و مقدار آب مصرفیتان را ثبت می‌کند.
شما می‌توانید تعداد لیوان آبی را که می‌خواهید بنوشید در این برنامه وارد کرده و پس از هر آب نوشیدن، یک لیوان را تیک بزنید تا نرم‌افزار تعداد لیوان‌های باقی مانده را به شما یادآوری کند.
Drinking Water بر روی گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید 1.6 و بالاتر قابل نصب است.


تشکیل مجمع رسانه‌های برخط پیام‌ده کشور 
مجمع رسانه‌های برخط پیام‌ده کشور با هدف فراهم آوردن بستر هم‌گرایی، تعامل مؤثر و مشارکت هم‌افزای متصدیان رسانه‌های برخط پیام‌ده ایران و در راستای توسعه کمی و کیفی و رونق اقتصادی فعالیت رسانه‌های برخط پیام‌ده کشور تشکیل می‌شود.
این مجمع ارتقای آگاهی، توسعه و هدایت فرهنگ عمومی و حمایت از حقوق مادی و معنوی متصدیان رسانه‌های برخط در خصوص امور مربوط به رسانه‌های برخط پیام‌ده را دنبال می‌کند.

طراحی سیستم مالتی پلکسر STM16 نوری
با توجه به رشد سریع سرویس‌های باند پهن و توسعه شبکه انتقال نوری، نیاز به سیستم‌های با ظرفیت بالا، قابل اطمینان، توسعه‌پذیر، مقرون به‌صرفه با قابلیت دسترسی آسان در شبکه زیرساخت کشور، پروژه‌ای تحت عنوان "طراحی و ساخت سیستم مالتی پلکسر STM16 نوری" به صورت درون‌سپاری تعریف شده که در حال اجراست. پروژه تصویب شده که مرحله طراحی سخت افزار و نرم‌افزار سیستم با موفقیت به پایان رسیده و در حال حاضر بردهای ساخته شده در مرحله مونتاژ قطعات هستند.

رایانه طلایی برای ثروتمندان
یک هنرمند رومانیایی با استفاده از طلا و زیورآلات بسیار گران‌قیمت این کامپیوتر را در سه نوع مختلف طراحی کرده است.
او با استفاده از قاب‌هایی از طلا، سنگ مرمر، یاقوت و دیگر سنگ‌های قیمتی رایانه‌های معمولی را به وسیله‌ای برای پادشاهان تبدیل کرده است.

نظرات 2 + ارسال نظر
من خودم دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 05:54 ب.ظ http://ative.blogfa.com

سلام
خوبی ؟
وبلاگ خوبی داری به ما هم سری بزنید
و نظر خوب خود را درباره وبلاگ بگویید
و اگه دوست داشتی به ما هم پیوند می زنیم
با تشکر

site01 دوشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 05:55 ب.ظ http://www.site01.infos.st

916506230684آیا بالاخره راهی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد ؟؟؟
یک راه مطمئن و درآمدزا برای کسانیکه مایلند از صفر شروع نموده و از هیچ به همه چیز برسند
درآمد بسیار زیاد , آسان , مطمئن و قانونی برای صاحبان سایتها , وبلاگها و بازاریابها
با هر بازدید و سابقه فعالیتی که دارید به گروه ما بپیوندید
>>> و طعم واقعی پول اینترنتی را حس کنید <<<
آیا تا به حال اندیشیده اید که می توانید در منزل و بدون نیاز به خروج از منزل حتی تا سقف 755 هزار تومان در ماه نیز درآمد داشته باشید؟؟؟
برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
http://www.site01.infos.st

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد