شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

پرنده های بی سرنشین

سالیان زیادی است که دنیای ابرقدرت ها به واسطه سیستم های مدرن و پیشرفته خود دنیای ما را از آن خود دانسته و خارج از تمامی قوانین و کنوانسیون های بین الملی حریم ملی ملت ها را پی نموده و با انجام عملیات جاسوسی از فضای کشورهای مختلف امیال شیطانی خویش را سیراب می کنند .

سالیان زیادی است که دنیای ابرقدرت ها به واسطه سیستم های مدرن و پیشرفته خود دنیای ما را از آن خود دانسته و خارج از تمامی قوانین و کنوانسیون های بین الملی حریم ملی ملت ها را پی نموده و با انجام عملیات جاسوسی از فضای کشورهای مختلف امیال شیطانی خویش را سیراب می کنند.

این درحالی است که سایر ممالک در کوچکترین مسائل بین مللی و حتی امور داخلی خویش خود مختار نبوده و با دخالت های بی جای این قدرت ها در تمامی تصمیمات ملی خود وادار به انجام تصمیماتی خارج از منافع ملی خود می شوند .

قدرت شیطانی و بدون توقف علمی این قدرتها هر روز زبانه بیشتری می کشد تا جایی که طی براورد بعمل امده بسیاری از گویش های ملی کشورها به باد فراموشی سپرده خواهد  شد و این کشور ها حتی قادر به حفظ میراث باستانی خود یعنی زبان ملی نیز نخواهند بود .

وقتی صحبت از بی سرنشین هایی با ابعاد میکرو و متشابه با سنجاقک می شود و احتمال وجود چنین پرنده هایی نیز خارج از ذهن نیست ؛ براستی دیگر کدامین مرزهای بین الملی ارزشمند و قابلیت دفاع را خواهند داشت .

بیم اصلی پیش روی قدرت ها ی جهانی هم اکنون تروریسم است و ظاهرا در این عرصه توان مقاومت نداشته و ندارند ؛ اما ایا ساخت چنین جنگ افزارهای کشنده ای خود مصداق کامل تروریسم نیست ؟

فرض بر اینکه این قدرتها قادر به ساخت و ساز چنین ابزارهایی باشند که هستند ؛ حال ایا به منظور حراست از کیان ملی ملت ها یک قوانین بازدارنده که در آن کلیه کشورها موظف به رعایت آن باشند احساس نمی شود .

همانگونه که امروزه  اشکالات بزرگ دنیای مجازی که در بر گیرنده خصوصی ترین مسائل زندگی مردم شده است و هر آن و هر لحظه در کمال ناباوری محرمانه ترین مسائل خانواده ها و دولت ها بر باد می رود ؛ هر لحظه حریم ملی ملت ها دشتخوش تجاوز  ابرقدرتها می گردد .

این رویه دنیای ما را از آنچه بدان شعار میدهیم دور می سازد و قوانین جنگل را یاد اور می شود .

از سالیان دور هواگرد های ناشناسی تحت نام یوفو و بدنبال اشکارشدن این فعالیت ها تحت نام پهباد و یا دیگر عناوین  حریم کشورها را در می نوردند و این رویه هیچ معنایی بجز یک اعلام جنگ نیست .

همان گونه که سرگشی دزدانه یک همسایه به درون خانه همسایه دیگر سبب رنجش و درگیری می گردد ؛ این وضعیت نیز می تواند هر لحظه به یک جنگ مبدل گردد .

این درحالی است که سازمان های بین مللی و مدافع حقوق بشر به هیچ وجه به دین مسائل نمی پردازند و اقدامات ابرقدرت ها و صاحب این فن آوری ها را به پاسخ وا نمی دارند.

دنیایی به سوی صلح به حرکت در می اید که طرفین از خالی بودن هر دو دست حریف مطلع باشند . و این اقدامات دستان بسیاری از قدرت ها را پنهان  نگاه می دارد ؛

دور نیست  زمانی که این اقدامات مبدل به اقدامات خرابکاری و یا تروریستی گردد و از هم اکنون ما نسبت به بعضی سقوط های صورت گرفته در کشورمان و همچنین انفجارهایی که مبدا آن کشف نشده به غرب مظنونیم .

ما لازم میدانیم که قوانینی مرتبط با جلوگیری از سوء  استفاده علمی در دنیا به تثبیت برسد و تمامی کشورها موظف به امضاء و اجرای آن گردند .

در این صورت است که صلح واقعی معنادار خواهد شد و در همین صورت است که مبارزه واقعی با تروریسم  انجام می گیرد .

اگر کشورها موظف به اجرای ان پی تی هستند ؛ چرا موظف به اجرای عدم جاسوسی و خرابکاری از یکدیگر نباشند .

تنها ایران نیست که در  معرض چنین حملاتی قرار دارد و کشور های  قدرتمندی همچون چین و روسیه نیز در معرض این تهدید قرار دارند ؛ اما انان نیز نه تنها در این مورد سکوت کرده اند ؛ بلکه سعی در استفاده از این تکنولوژی در جهت مقابله با آن  نموده اند و این درحقیقت چیزی نیست جز یک مسابقه بزرگ تسلیحاتی که سرانجام آن در بهترین شرایط به پایان جنگ ستارگان  ختم خواهد شد .

اما حتی پایان جنگ ستارگان نیز برای بشر دستاورد بزرگی نبود ؛ چرا که تا اجرای اتش بس در جنگ ستارگان ملت ها هزینه های کلانی را در این باره پرداختند .

امروز باید از آن دوران درس گرفت و بجای آنکه به سوی جنگ ستارگان پیش رویم با به ثبت رساندن قوانینی بسیار ساده در ایجاد یک جهان عاری از تنش بکوشیم .

در این باره هر روشن فکری حتی باید نگران بودجه ایالات متحده امریکا باشد که منبع آن درامدهای مردم این کشور است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد