شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

کدام هارد را بخریم ؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تفاوت های گسترده ای در قطعات سخت افزاری مشاهده می کنیم، تغییراتی که در هاردها نیز وجود دارد و ما برای تفکیک آن ها از هم و یا شناخت بیشتر نسبت به انواع هاردها احتیاج به مطالعه بیشتر داریم.
 هارد یکی از وسایل مهم در زمان انتخاب و یا به قول معروف جمع کردن یک رایانه ی خوب است که بطور کلی این وسیله در حال حاضر شامل دو نوع است، یکی هاردهای اکسترنال قدیمی HHD و دیگری هاردهای جدید که آن را با لقب SSD در بازار یاد می کنند که در هنگام خرید آن باید به این نکاتی توجه کنیم. .........



هاردها به دلیل حافظه بسیار بالا و دوام زیادی که تا کنون از خود نشان داده اند، سالهاست به عنوان ذخیره کننده های ثابت در  رایانه ها استفاده می شوند.این وسیله با فضایی که در اختیار ما می گذارد به ما این امکان را می دهد تااطلاعاتمان را در آن ذخیره کنیم.
صحبت از اطلاعات شد،جالبه که بدانید اطلاعات در مدل هاردهای قدیمی (HHD) بر روی صفحه های دایره شکل فلزی به نام پلتر (Platter) ذخیره می شوند.صفحه هایی که حول محور یک بازوی متحرک می چرخند تا اطلاعات مغناطیسی خوانده شوند.
 
تکنولوژی تازه ظهور کرده که رقیبی جدی برای هارد درایوهای قدیمی محسوب می شود SSD نام دارد .
 
                                                HHD                                            SSD    


درایو حالت جامد Solid State Drive ، اطلاعات را در ماژول های حافظه فلش ذخیره می کند و همین موضوع بود که با آمدن این نوع جدید هارد، برتری خاصی را نسبت به مدل های قبلی ایجاد کرد.
در هاردهای SSD هیچ گونه اتلاف انرژی وجود ندارد،زیرا صفحه های فلزی یا پلترهای گردان وبازوی متحرک که تا به قبل مشکلات ناخواسته ای  را ایجاد می کردند در آن وجود ندارد.
 
در زیر می خوانیم که کدام نوع هارد بهتر است؟
 
SSDها کم مصرف ترند
در هارد درایوهای قدیمی  چرخش پلتر مصرف برق را بالا می برد و این مسئله باعث گرم شدن آن نیز می شد اما در SSD ها هیچ بازوی مکانیکی وجود ندارد و آنها را برای استفاده در لپ تاپ ها و دیگر گجت های سیار ایده آل تر کرده است.

هاردهای قدیمی HHD کندتر عمل می کنند
سرعت ذخیره و ثبت اطلاعات یکی از مهم ترین فاکتورها در انواع هارد به حساب می آید  که در هاردهای جدید(SSD)  این ویژگی کاملا مشهود است. زیرا همانند یک رم (RAM) در کامپیوتر شما عمل می کند و به راحتی اطلاعات نوشته و خوانده می شوند، در حالیکه در هارد درایو های قبلی تا بازوی متحرک روی نقطه مورد نظر که با چرخش دیسک فلزی بدست می آید قرار نگیرد اطلاعات خوانده نمی شود و این خود زمان بیشتری می برد.
 
HHD ها آسیب پذیر ترند
هاردهای HHD  به دلیل داشتن قسمتهای مکانیکی و چرخشی، بیشتر مورد تخریب قرار می گیرند. برای مثال: در برابر گرما و سرمای بیش از اندازه و همچنین ضربه شدید دچار نواقصی می شوند که گاها باعث از بین رفتن اطلاعات خواهد شد و این درحالیه که هاردهای SSD غیر قابل صدمه دیدن است.


در مجموع دریچه به شما توصیه می کند اگر به دنبال یک هارد خوب برای رایانه و یا نوت بوک شخصیتان می گردید، هاردهای SSD می تواند تجربه ی کیفیت برتر و سرعت بیشتر را  نسبت به هاردهای دیسکیHHD برای شما به ارمغان بیاورد.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد