شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

تکرار کلیدواژه "انتخابات‌آزاد" توسط رضاپهلوی

شبکه بی بی سی، ارگان رسمی دولت انگلیس، در اقدامی تامل بر انگیز تریبون این شبکه را به طور رسمی در اختیار رضا پهلوی قرار داد تا همه حرف های خود را از  "انتخابات آزاد" گرفته تا تشکیل "یک شورای ملی برای تغییر نظام در ایران" را به طور یک طرفه و بدون انتقادی از سوی مجری بی بی سی اظهار نماید.

بی بی سی در توضیح ابتدایی برنامه خود گفت: سی و چهار سال از روزی که پدر رضا پهلوی ایران را ترک کرد، می گذرد. شاهی که رفت و کمتر از یک ماه بعد از رفتن اش کل حکومت را واگذار کرد. حکومتی که بسیاری می گفتند استبدادی بود. اما حالا، رضا پهلوی می گوید، در تلاش است تا راه را برای برگزاری انتخاباتی آزاد در ایران فراهم کند. او چند روزی است که در اروپا با مقام های اتحادیه اروپا و پارلمان بریتانیا در حال گفت و گوست


رضا پهلوی در پاسخ به این سوال که "در گفتگو با مقامت اروپایی به دنبال چه بودید؟" گفت: «ما می خواهیم در سطح جهان همه بدانند که غیر از سناریو تهاجم نظامی راه دیگری هم هست. ما در این روز ها درباره تشکیل یک شورای ملی که بتواند از عهده یک کمپین برای برگزاری انتخابات آزاد در ایران بر آید سخن گفتیم.»

وی در توضیحی بشتر درباره این شورا "براندازی نظام جمهوری اسلامی" را از اهداف اصلی این شورا خواند و گفت: «ما برای این شورا یک اساس نامه ای تعریف کرده ایم که از داخل کشور و از سوی برخی از فعالان سیاسی نوشته شد. هدف این کمپین رسیدن به روزی است که بتوان در ایران انتخابات آزاد برگزار کرد. ما اعتقاد داریم این رژیم داوطلبانه صحنه قدرت را ترک نخواهد کرد اگر ترک می کرد همین روزها می رفیتم ایران ...»

رضا پهلوی که در یک سال گذشته به خاطر جعل و انتشار اخبار دروغ  با واکنش های تندی از سوی همفکرانش مواجه گردید در ادامه مدعی شد: «هر نوع انتخاباتی در غالب  این رژیم بی معناست بنابر این حرفی که به جهان خواهیم زد این است که بهترین گزینه ای که می تواند به نفع مردم ایران باشد این است که این نظام باید برود، اکثریت این کشورها به این نتیجه رسیده اند که مشکل اصلی مردم ایران این نظام است که باید برود. وی افزود تحریم اقتصادی به تنهایی شاید لازم باشد اما کافی نیست نهایتا باید یک حمایت مستقیم هم از مردم بشود لذا این شورا می تواند امکانی باشد برای اتصال این کشورها با مردم»

رضا پهلوی.علیرضا نوری زاده.مهرداد خوانساری

مجری بی بی سی در ادامه از پهلوی پرسید: «کسانیکه منتقد نظام ایران هستند می گوید که نبود جایگزین دلیلی است که تغییر را خیلی دور از  ذهن نشان می دهد و آنرا غیر ممکن می کند آیا این شورا همان جایگزین نظام ایران خواهد بود"؟ که پهلوی با تایید این مطلب افزود: «این شورا می خواهد حق تعیین سرنوشت را به مردم بدهد سوال این است آیا امروز مردم این حق را دارند که نمایندگان مجلس را خودشان انتخابت کنند؟ آیا حق دارن قوانین را خودشان وضع کنند ...»


گفتنی است به نظر برخی از تحلیلگران  تکرار معنادار کلیدواژه انتخابات آزاد از سوی چهره‌های خاص داخلی و دشمنان نشان‌دار خارج‌نشین می‌توان به این نتیجه منطقی رسید که رمز آشوب فتنه آتی که پیش‌تر دلسوزان نظام نسبت به وقوع آن در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هشدار داده بودند از کلیدواژه‌های "صیانت از آرا و تقلب"در انتخابات سال ۸۸ به کلیدواژه "انتخابات آزاد" برای انتخابات ۹۲ تغییر کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد