شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

رایزنی برای فرار از باتلاق سوریه

سوریه

 شکست مخالفان سوریه در حالی آشکارتر می‌شود که ائتلاف ضد سوری رایزنی‌های گسترده‌ای را برای فرار از باتلاقی که در آن گرفتار شده‌اند آغاز کرده‌اند چنانکه بعد از کامرون ، اردوغان راهی آمریکا شده و نتانیاهو نیز به  مسکو رفت ، در حالی که نشست اعراب و ترکیه نیز در امارات برگزار شد.
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه روز پنجشنبه ۱۶ می به واشنگتن می رود تا در کاخ سفید با باراک اوباما دیدار و درباره روابط دو کشور ، تحولات منطقه ای و مسائل بین المللی تبادل نظر کند. محور این سفر را رایزنی درباره سوریه و ناکامی در متهم سازی این کشور به دخالت در انفجارهای اخیر ترکیه تشکیل می‌دهد. ترکیه بیشترین هزینه را در سوریه پرداخته اما دستاوردی نداشته است.  

سفر اردوغان به آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با کامرون نخست‌وزیر انگلیس در کاخ سفید از ناگسستنی بودن روابط دو کشور خبر داد. اوباما گفت: متعهد شدیم تلاش‌های خود را برای تشدید فشارها بر دولت بشار اسد ادامه دهیم.

در این میان در واکنش به برخی ادعاها سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که هیچ توافقنامه همکاری میان وزارت اطلاعات مسکو و واشنگتن برای انجام تحقیقات در خصوص سلاح‌های شیمیایی در سوریه منعقد نشده است. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیست‌ها برای دیدار با ولادیمیر پوتین دیروز با محوریت مسائل سوریه وارد شهر سوچی در حاشیه دریای سیاه شد.

سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به افزایش نگرانی مسکو از تشدید وخامت اوضاع پیرامون سوریه، گفت: ولادیمیر پوتین مذاکرات بسیار جدی در این زمینه با «بنیامین نتانیاهو» خواهد داشت.یکی از وزیران کابینه رژیم صهیونیستی نیز ، دولت روسیه را به فروش سلاح به دولت سوریه و بی‌ثبات کردن خاورمیانه متهم کرد.

در ادامه اقدامات سیاسی در جهان با محوریت سوریه وزیران امور خارجه کشورهای عربی و ترکیه با برگزاری نشستی در خصوص سوریه، نگرانی خود را نسبت به بحران این کشور و احتمال تاثیر آن بر ثبات منطقه اعلام کردند
وزیران امور خارجه عربستان، اردن، قطر، ترکیه، امارات و مصر در این نشست که با هدف بررسی اوضاع سوریه از دیدگاه منطقه‌ای برگزار شد، مدعی شدند که نظام سوریه مسئول ادامه اقدامات خشونت‌آمیز در این کشور است. در همین حال وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مون دبیر کل سازمان ملل از ۱۶ تا ۱۹ ماه مه (۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت) به روسیه سفر می‌کند و با وزیر امور خارجه این کشور مذاکره خواهد کرد. در این میان عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه از مردم این کشور به عنوان مسئول تعیین سرنوشت بشار اسد نام برد.نیروهای ارتش سوریه ضمن پیشروی در منطقه «النبک» از توابع ریف دمشق در جنوب سوریه کنترل شماری از مزارع این منطقه را به دست گرفتند.

روزنامه سوری الوطن از استقرار نخستین گروه های ارتش این کشور در مرکز شهر راهبردی القصیر واقع در مجاورت مرز لبنان خبرداد. در همین حال در واکنش به ادعاهای سران ترکیه، نخست وزیر سوریه تأکید کرد که مردم سوریه با همه گروه‌هایش خواهان موفقیت گفتمان ملی است و آن را تنها راهکار موجود برای خروج از بحران کشور می‌دانند.«وائل الحلقی» نخست وزیر سوریه انفجارهای تروریستی اخیر «ریحانلی» ترکیه را محکوم کرد و افزود: آشکار است که ارگان‌‌های وابسته به حکومت اردوغان در پشت پرده این تجاوزهای تروریستی بزدلانه دست دارند.
موسسات امنیتی اسرائیل از پایداری بشار اسد رئیس جمهور سوریه بعد از دو سال از آغاز بحران در این کشور شوکه شده‌اند، بویژه اینکه آنها پیش‌بینی می‌کردند که بشار اسد در طول چند ماه ساقط شده و رئیس جمهور جدیدی برای این کشور انتخاب شود، اما بعد از گذشت دو و نیم سال از آغاز بحران بشار اسد همچنان در کرسی خود مستقر است

نظرات 1 + ارسال نظر
shanaz ghalibaf دوشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:17 ق.ظ

سلام به برادران بسیجیم. نظام سالهاست میلیاردها دلار خرج فتنه و شورش در بحرین، سعودی ، یمن، افغانستان و غیره می‌کند. این همه خرج نه تنها دولت آنها را عوض نکرد بلکه ملت خودمان را به فلاکت انداخت. بخاطر این بدبختیها، نظام مجبور شده با کشورهای دیگر کنار بیاید. چیزی که مشخص است این است که این دنیا نه کاملا شیعه، نه کاملا سنی و نه کاملا و تماماً مسیحی‌ یا غیره خواهد شد. با وعده دادن به آمدن امام زمان دیگر مردم را نمی‌شود خر کرد. همچنین قران مجید می‌فرماید، لکم دینکم ولی یدین.

دوست عزیز با نظرت کاملا مخالفم
کجا نظام خرج فتنه در کشور های دیگه کرده معلومه هیچ اطلاعی نداری و از روی هوای نفس و از روی کینه حرف می زنی .ملت ایران در دنیا سر بلند و سرافراز است و امثال مثل شماها هستند که به فلاکت افتاده اند که بر علیه کشور و میهنشان اینچنین صحبت هایی مطرح می کنند شما خودت را به بهای ناچیزی به استعمارگران فروخته ای و گرنه ذره ای غیرت در وجود بود وضعیتت بهتر از این بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد