شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

سیاست جدید خارجی ایران احتمال جنگ را افزایش داده نه کاهش!

9/12/92 دو تروریست از گروهک داعش در مرکز استان کربلای معلی و شش تروریست در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه دستگیر شدند. چهار تروریست در شرق در مرز ایران دستگیر شدند. انهدام 16 دستگاه خودرو گروهک داعش و هلاکت چهار تروریست دیگر در نزدیکی مرزهای سوریه هم از اخبار امروز این گروهک در عراق است. یعنی امروز داعش 16 نفر تلفات داشته است....  

9/12/92 دو تروریست از گروهک داعش در مرکز استان کربلای معلی و شش تروریست در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه دستگیر شدند. چهار تروریست در شرق در مرز ایران دستگیر شدند. انهدام 16 دستگاه خودرو گروهک داعش و هلاکت چهار تروریست دیگر در نزدیکی مرزهای سوریه هم از اخبار امروز این گروهک در عراق است. یعنی امروز داعش 16 نفر تلفات داشته است.

پنج کشته و دو زخمی در انفجار یک بمب در میدان مظفر در شهرک صدر بغداد، 50 نفر کشته و زخمی در بمب گذاری اتوبوس مسافربری در منطقه الشعب بغداد، زخمی شدن سه سرباز ارتش عراق بر اثر انفجار بمب در شمال بغداد،  23 کشته انفجار موتورسیکلت بمب گذاری شده در بازار فروش موتورسیکلت در شهرک صدر واقع در شرق بغداد ، یعنی در روز 9/12/92 از مردم و ارتش عراق 83 نفر کشته و زخمی شدند.

تقریبا! این آمار و ارقام را که خبر گزاری ها اعلام می کنند، هر روز در عراق با افت خیز روبرو  است ولی قطع نمی شود. آمار نشان می دهد تلفات مردمی و ارتش عراق همیشه چندین برابر تلفات تروریست ها است.

وضعیت در سوریه برعکس هست. امروز 20 نفر از تروریست ها کشته شدند و روز گذشته 175 نفر تو کمین کشته شدند، ولی چندی است از تلفات مردمی و ارتش سوریه خبری نیست.

با این اوضاع، این سؤال ایجاد می شود که منظور غرب از پوشش خبری سوریه و بحران سازی در آنجا و سکوت خبری در عراق چیست؟

نکته جالب توجه این است که جبهه درگیری ها از استان الانبار به استان دیاله در شرق عراق و به مرزهای ایران رسیده است، یعنی به مرز کرمانشاه، دروازه فتح ایران، از سمت غرب و البته در آذربایجان غربی و کردستان هم حضور پژاک محسوس تر شده و در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان هم حضور پر رنگ شده گروهک‌های تکفیری شارژ شده توسط پاه های نفت عربستان دیده می شود، اینها همه و همه بوی تهدید علیه ایران به سبک سوریه است و همه و همه بعد از تغییر تاکتیک جمهوری اسلامی ایران از گفتگوی مقاومت به نرمش و ملایمت اتفاق افتاده، یعنی هرچند که در داخل دولت یازدهم و جریان رسانه‌ای وابسته، فضای احساس جنگ و خطری را که در جریان انتخابات ایجاد کرده بودند با القای اخبار هدفمند به سمت احساس بهبود وضعیت سوق داده‌اند به عبارت دیگر یعنی سیاست جدید خارجی ایران احتمال جنگ را افزایش داده نه کاهش!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد