شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

اعتراف ملوان آمریکایی به جاسوسی

 سومین ملوان آمریکایی روز سه شنبه در ارتباط با دریافت رشوه و کالاهای لوکس در ازای ارائه اطلاعات محرمانه نیروی دریایی این کشور به یک شرکت خارجی مجرم شناخته شد.
 دنیل لایوگ افسر نیروی دریایی آمریکا - که در زمان دریافت رشوه در ژاپن حضور داشت و به سبب این جرم با حکم تا پنج سال زندان رو به روست - به دریافت 10 هزار دلار پول از شرکت گلن دیفنس مرین ایژیا - پیمانکار دفاعی مستقر در سنگاپور - اعتراف کرد.
این افسر 27 ساله در ازای دریافت این پول ، اطلاعاتی محرمانه درباره برنامه زمانی ورود کشتی های آمریکایی و اطلاعاتی حساس درباره انجام تحقیقات جنایی علیه این شرکت پیمانکاری دفاعی در اختیار مقامات آن قرار داد.
 
وقتی آسیب های ارتش آمریکا رصد مکنیم احساس میشود با  یک غول توی خالی مواجه ایم و از هر ناحیه آسیب پذیر و   رخنه پذیر است و  لی تبلیغات  عریض طویل  و نمایش ابزار و آلات پر طمطراق , گوش فلک را کر   کرده   و آدم های مرعوب را  حسابی ترسانده ,دل های شان را خالی نموده ولی آدم های هوشمند   می دانند که ا ین ارتش با همه قتل وکشتار بی رحمانه مردم منطقه, چه شکست  های بزرگی را  در عراق , افقانستان,  سوریه و... به جان خریده  و با دست خالی و اما  کوله باری پر از جنازه جوانان مادر مرده  برای  مردم آمریکا ارمغان داشته است 
لایوگ ششمین افسر نیروی دریایی‌ آمریکاست که در این ارتباط علیه او اعلمن جرم می شود و سومین ملوانی است که در ارتباط با رسوایی مرتبط با شرکت پیمانکاری دفاعی در سنگاپور مجرم شناخته می شود ، شرکتی که مدت زمانی طولاتی خدمات بندری برای کشتی های نیروی دریایی آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوس آرام فراهم می کرد.
اورا دافی دادستان منطقه جنوب کالیفرنیا اعلام کرد:« هر یک از کارکنان دولتی مسئولیتی مهم و گسترده در حفاظت از این کشور به هر قیمتی بر عهده دارند.»
او در بیانیه ای اعلام کرد:« دنیل لایوگ به سبب حرص و طمع در این دام افتاد و به سبب افشای اسرار دولتی مجرم شناخته شده است.»
او در اظهارات خود اعتراف کرد ماهانه هزار دلار، ابزارآلات مختلف الکترونیکی و مجوز اقامت در هتل های مجلل برای خود و دیگران در مالزی، سنگاپور، اندونزی ، هنگ کنگ و تایلند دریافت می کرد.
لایوگ در ایمیلی به مقامات شرکت پیمانکاری خواستار دریافت آی پد ، دوربین، گوشی آی فون فایو، گوشی سامسونگ ای فور و یک مینی آی پد شده بود.
لایوگ به سبب توطئه خیانت آمیز و دریافت رشوه مجرم شناخته شده است. او تا زمان برگزاری جلسه شنود مربوط به صدور حکم در روز دوم ماه سپتامبر به قید وثیقه آزاد است.
لایوگ علاوه بر حکم زندان با جریمه 250 هزار دلاری مواجه است. تخمین زده می شود این رسوایی 20 میلیون دلار برای نیروی دریایی آمریکا زیان در پی داشته است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد