شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

شبکه خبری خلیج همیشه فارس

این شبکه خبری در راستای نشر اخبار و مطالب نو برای ارتقاء بصیرت کاربران در فضای مجازی فعالیت می نماید

خطرات فایل مخرب Keylogger را با چند روش کاهش دهید!

خطرات فایل مخرب Keylogger را با چند روش کاهش دهید!

 یکی از مهمترین نا امنی هایی که کاربران آنلاین را تهدید می کند این است که گاهی اکانت های شما چه در فیسبوک، جیمیل ، یاهو و.... مورد سرقت قرار می گیرد!

یکی از مهمترین نا امنی هایی که کاربران آنلاین را تهدید می کند این است که گاهی اکانت های شما چه در فیسبوک، جیمیل ، یاهو و…. مورد سرقت قرار می گیرد! هرچند به هیچ کس هم مضنون نیستید اما باز می بینید که اکانت شما در اختیار دیگران قرار گرفته است. اینجا بحث از مورد امنیتی است که کمتر به آن توجه کرده ایم و آن هم keylogger ها هستند.

keylogger-1

Keylogger چیست؟

Keylogger یک نرم افزار یا فایل مخرب است که وارد سیستم شما می شود، زمانی که آنلاین هستید با فشردن برخی دکمه ها که با این برنامه در تماس هستند تمام اطلاعات شما به سمت سرور سازنده یا فرستنده فایل ارسال می شود و می توانند از اطلاعات شما استفاده کنند. در این مقاله تصمیم داریم با نشان دادن چند گام خطرات این برنامه ها را کاهش دهیم  بنابراین ضروری است با ما باشید.

طبقه بندی  keyloggerها

Keylogger ها به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شوند، نوع نرم افزاری آن همانطور که گفتیم بر روی سیستم وجود دارد و بطور نامرئی و دور از چشم کاربر کار می کند ، اطلاعات را در یک فایل ذخیره و به عامل آن ارسال می کند.

نوع سخت افزاری آن هم به عنوان یک وسیله به سیستم شما وصل می شود و شروع به جمع آوری اطلاعات می کند. هر چیزی شبیه usb می تواند به سیستم وصل شود می تواند در نوع خود یک keylogger باشد.

تعدادی آنتی keylogger وجود دارد که می تواند به شما کمک کند که از وجود چنین فایل هایی مطمئن شوید و سیستم خود را ایمین کنید . به ادامه مطالب توجه کنید.

Zemana AntiLogger Free

اگر به دنبال یک برنامه anti-keylogger باشید این نرم افزار به خوبی برای شما همه کاری انجام می دهد. از ویژگی های خوب این برنامه این است که رایگان است و شما می توانید با پرداخت پول آن را ارتقا دهید اما همین نسخه رایگان هم به خودی خود کارها می کند! نحوه عمللکرد این anti-keylogger این گونه است که فعالیت های کلید های سیستم را تحت نظر دارد، به محض مشاهده فشرده شدن کلید و جمع آوری اطلاعات و ارسال آن، برنامه را غیرفعال می کند و از ارسال اطلاعات جلوگیری می کند.

antikeylogger-zemana

این برنامه قادر است انواع متعددی از –keylogger ها را شناسایی کند . با پرداخت هزینه و ارتقای آن می توانید از ویژگی های آن به نحوی عالی تر بهره مند شوید این ویژگی ها به صورت مراقبت و حفاظت سیستم شما از فایل های مخرب، keylogger و … می باشد . هنگامی که این نرم افزار در حال اجرا باشد اجرای video games امکان پذیرنیست و به صورت هشدار به شما اطلاع داده می شود بنابراین در چنین مواقعی anti-keylogger را غیر فعال کنید. خوشبختانه در این نرم افزار خبری از تبلیغات نیست.

SpyShelter STOP-LOGGER

می توان گفت SpyShelter کمی پیشرفته تر از نرم افزار قبلی است، این برنامه نه تنها از سیستم شما در مقابل keylogger ها مراقبت می کند بلکه مراقب اسکرین شات ها و کلیپ آرت ها نیز می باشد. در نسخه رایگان آن که برای ویندوز ۳۲ بیتی وجود دارد می توان به آن اعتماد کرد اما نسخه پولی آن پشتیبانی های زیادی را برای سیستم شما به همراه دارد که از جمله می توان به نگهبان صوتی، وب کم و شبکه اشاره کرد.

antikeylogger-spyshelter

برای دریافت نسخه ۶۴ بیتی باید ۲۴٫۹۵ پوند هزینه کنید.این برنامه نیز به طور نامرئی به کار خود مشغول است و در زمان نیاز به شما هشدار می دهد.  و تا آنجا که مشاهده شده با برنامه ای حساسیت ندارد.

NextGen AntiKeylogger

extGen AntiKeylogger یک برنامه فوق العاده ساده و مفید است که برای پشتیبانی سیستم شما بکار می رود، این برنامه بدون استفاده از آنتی ویروس کار خود را انجام می دهد و این به این معنی است که نیاز به منابع کمتری دارد. extGen AntiKeylogger دقیقا مثل Zemana عمل می کند و قادر است از سیستم شما به خوبی مراقبت کند. محدودیت این نرم افزار به گونه ای است که نسخه رایگان آن تنها برای مرورگر های IEوFIREFOX و سافاری موجود است و برای داشتن نسخه سایر مرورگرها باید هزینه کنید. نسخه حرفه ای آن با ۲۵ دلار هزینه تنها ۷۵ برنامه  حفاظتی دارد اما نسخه پیشرفته آن با ۳۹ دلار، ۱۰۸ برنامه حفاظتی برای شما دارد.

antikeylogger-nextgen

نتیجه گیری

این روزها هکرها از هر راهی سعی در ورود به سیستم کاربران دارند، و هر بار از نوع جدیدی تهدید بهره می جویند. تروجان ها تا کنون آزاردهنده ترین نوع حملات بودند اما واقعا Keylogger ها بسیار بدتر و جبران ناپذیر تر هستند، اگر اطلاعات کارت بانکی خود را از طریق Keylogger از دست دهید و متوجه هم نباشید بسیار متضرر خواهید شد بنابراین باید راهی برای جلوگیری از این اتفاق داشته باشید. پس یکی از این انتی Keylogger ها را در سیستم خود داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد